Στις υποστηρικτικές υπηρεσίες μπορεί να απευθυνθεί όλη η σχολική κοινότητα με δική
τους πρωτοβουλία (γονείς, εκπαιδευτικοί, συνεργάτες, μαθητές):
- Ατομικά μετά από αίτηση (και δήλωση κηδεμόνα σε ανήλικους)
- Ομαδικά μετά από πρόταση των κηδεμόνων ή του σχολείου
- Σεμιναριακοί κύκλοι με πρόσκληση/πρόγραμμα
- Προγράμματα πρόληψης
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ
Ο ρόλος του σχολικού ψυχολόγου:
* Μια πρώτη εκτίμηση μαθησιακών προβλημάτων ή προβλημάτων συμπεριφοράς που τυχόν
εμφανίζει ένα παιδί.
* Συμβουλευτική γονέων και παιδιών (μετά από συναίνεση των γονέων).
*Εφαρμογή προγραμμάτων πρόληψης.
* Εκπόνηση σεμιναριακών κύκλων που απευθύνονται
στο παιδαγωγικό προσωπικό.
*Υπεύθυνος συντονισμού Σχολής Γονέων.
Έχοντας ξεκινήσει από το 2008 να αναλύουμε θέματα που αφορούν τόσο την ψυχοσύνθεση των εφήβων όσο και τις οικονομικές και κοινωνικές αλλαγές που επηρεάζουν άμεσα την καθημερινότητα όλων,
συνεχίζουμε να βοηθάμε τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς στην
αντιμετώπιση των προβληματισμών
τους σε σχέση με την κατανόηση της ιδιαίτερης σκέψης και οπτικής
γωνίας των εφήβων.
Έχουν αναλυθεί διεξοδικά θέματα όπως οι ψυχοσυναισθηματικές
αλλαγές στην εφηβεία, η δημιουργία
ορίων, η έκφραση των συναισθημάτων, η αξιοποίηση του γονεϊκού
ρόλου για την ανάπτυξη του προσώπου, η
αντιμετώπιση δυσλειτουργικών συμπεριφορών των εφήβων, το πώς
συμβάλλουμε στην αύξηση της
αυτοεκτίμησης ενός εφήβου, έφηβος και παρέες, ο έφηβος και ο
ελεύθερος χρόνος, χαμηλή
αυτοεκτίμηση, οι γονείς ως πρότυπο μίμησης για τις συμπεριφορές
ενός παιδιού.
Επίσης, η οικονομική κρίση ως αφορμή για περισσότερη χαρά στη
ζωή μας, η διαπαιδαγώγηση των
παιδιών προκειμένου να αντέχουν τις δυσκολίες, η ανακάλυψη του
νοήματος της ζωής, η ανάλυση
ψυχοπιεστικών συμβάντων, ο σχολικός εκφοβισμός, ο σεβασμός στην
διαφορετικότητα.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΥ
Λειτουργεί γραφείο επαγγελματικού προσανατολισμού σε συνεργασία με σύμβουλο εκπαίδευ-
σης και σταδιοδρομίας, που προσφέρει πολύτιμη αρωγή στην ενημέρωση για την επιλογή προ-
σανατολισμού, συμπλήρωση μηχανογραφικού, επιλογή σταδιοδρομίας.
ΔΑΝΕΙΣΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Οι μαθητές την επισκέπτονται ανά τμήματα και ατομικά για να συμβουλευτούν ή και να δανει-
στούν τα βιβλία της.
ΣΤΑΘΜΟΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΩΝ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ
Όταν οι μαθητές φτάσουν στο γυμνάσιο πρέπει να έχει διαγνωστεί ήδη αν υπάρχει κάποια
μορφή μαθησιακής δυσκολίας. Σε μια τέτοια περίπτωση, η συνεργασία με κάποιον/α ειδικό/ή
παιδαγωγό έχει ξεκινήσει. Είναι γεγονός ότι η έγκαιρη διάγνωση και η άμεση παρέμβαση ειδικού
παιδαγωγού συμβάλλουν αποφασιστικά, ώστε οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες να έχουν
καλύτερες σχολικές επιδόσεις.
Με αίτηση κηδεμόνα μπορείτε να προσκομίσετε στο σχολείο τη βεβαίωση της διάγνωσης από
πιστοποιημένο δημόσιο φορέα. Αυτό γίνεται αποκλειστικά στον υπεύθυνο/συντονιστή μαθησια-
κών δυσκολιών με προσωπική συνάντηση.
Στόχος είναι να υλοποιηθούν οι προτάσεις των ειδικών που αφορούν το σχολείο και διευκολύ-
νουν το μαθητή κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ώστε να έχει καλύτερα αποτελέ-
σματα (συμπληρωματικά στις προτάσεις πιο εξειδικευμένης αντιμετώπισης που αφορούν την
οικογένεια).
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ
Προγραμματισμένες δράσεις με την αρωγή επίσημων φορέων και του σχολικού ψυχολόγου για
την ανάπτυξη προσωπικών δεξιοτήτων π.χ. στοχοθεσία, σχετίζεσθαι, υγιείς επιλογές κλπ.
.